دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۲

خرید نهال گردو

نهالستان آتاش نهال عرضه کننده انواع نهال ها

خرید نهال گردو

۱ بازديد

خرید نهال گردو؛ اگر در پی خرید نهال گردو برای باغ خود هستید و یا قصد احداث باغ  گردو را دارید، بهتر است ابتدا نهال گردو و انواع آن را بررسی کرده تا نهال مناسب باغ خود را انتخاب نموده و خرید نهال گردو را با اطمینان خاطر انجام دهید. برای آشنایی با نکات خرید نهال گردو تا پایان مقاله همراه ما باشید. آن چه در این مقاله می خوانید:

  • نهال گردو
  • ویژگی ها و مزایای خرید نهال گردو
  • انتخاب نهال گردو
  • میوه ی نهال گردو 
  • نژاد های نهال گردو

نهال گردو

نهال های گردو جزء درختان تک پایه و متعلق به درختان تنومند و اسپند هستند، که از محصول آن و نیز چوب آن مورد استفاده قرار می گیرد. این درخت از محبوب ترین نهال ها بوده و به دلیل اقتصادی بودن و میوه پرخاصیت آن، طرفداران زیادی دارد.
خرید نهال گردو

ویژگی ها و مزایای خرید نهال گردو

  • نهال گردو یکی از با صرفه ترین نهال ها برای کاشت می باشد که معمولا مناسب مناطق سرد و کوهستانی هستند ولی انواعی از آن نیز وجود دارد که می توان آن ها را در مناطق گرمسیر کاشت. گردو انواع مختلفی با نژادهای ایرانی و خارجی دارد که در ادامه به اختصار به آن ها خواهیم پرداخت.
  • نهال گردو نسبت به سایر نهال ها از نظر اقتصادی باصرفه، از نظر باردهی نیز پربار و پرفروش است. و همچنین عمر بالایی که این نهال دارد تا مدت ها شما را از خرید نهال جدید و پرورش آن بی نیاز می کند. به علاوه نهال های گردو مقاومت بالایی در برابر سرما و آفات دارند و معمولا در محدوده دمایی 30- تا +38 دوام می آورند.
  • پس اگر به دنبال سود زیاد از طریق کاشت و برداشت محصولات هستید و به خصوص اگر باغ شما در منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و کاشت نهال های دیگر در آن منطقه کمتر است، بهترین گزینه برای شما خرید نهال گردو است. ولی بهتر است نهالی را انتخاب کنید که سازگار با شرایط  شما باشند.

انتخاب نهال گردو

در انتخاب نوع نهال، ابتدا شرایط آب و هوایی و ارتفاع باغ تان از سطح دریا، رطوبت، نوع خاک منطقه، میزان دسترسی به آب، ... و سپس زود گل یا دیر گل بودن نهال، پا کوتاه یا بلند پایه بودن، میزان باردهی و همچنین شروع زمان باردهی و ... را بررسی کرده و نوع نهال متناسب با شرایط باغ و شرایط پرورش نهال گردو، انتخاب نمایید. منظور از دیر گل بودن نهال این است که نهال پس از عبور از فصل سرما شروع به گل دادن می کند که درصد احتمال سرمازدگی می یابد.

میوه ی نهال گردو 

میوه نهال گردو که کمتر کسی از خواص بی نظیر و فواید آن بی اطلاع است، یکی از محصولات خوش طعم و مقوی است که توانسته جایگاه بالایی در گروه آجیل ها داشته باشد، گردو به دلیل ویژگی های خاصی که دارد از محصولات پرفروش به شمار می رود که در اواخر تابستان و اوایل پاییز پس از جمع آوری به فروش می رسد.

  •  جمع آوری این محصول شامل هزینه های اضافی از جمله ابزار و لوازم و یا هزینه نگهداری محصول در سردخانه تا زمان فصل پرفروش محصول و ... نمی باشد. و تنها هزینه آن بابت استفاده از نیروی انسانی است. که این موضوع یکی دیگر از مزایای خرید نهال گردو است. پس با توجه به این موارد در می یابیم که خرید نهال گردو از ارزشمند ترین نهال ها و در عین حال جزء نهال های کم درد سر است.

خرید نهال گردو1
 نژاد های نهال گردو

در خرید نهال گردو به نژاد نهال توجه کنید و بهترین نژاد متناسب با شرایط تان را انتخاب نمایید. نهال گردو نژاد های مختلف زیادی دارد که در زیر به معرفی برخی از نژاد ها می پردازیم:

  • خرید نهال گردو چندلر: اصالت این نوع به کشور آمریکا برمی گردد. این نوع با قدرت و تراکم رشد بالا به باردهی اولیه خود می رسد و از همان سال اول شروع به باردهی می کند.  گرده افشانی این درخت بسیار بالا بوده و جز نهال های دیر گل است و عمر این نوع بالای ۱۰۰ سال است.
  • خرید نهال گردو فرنور: نوعی نهال پیوند ی است که متعلق به فرانسه می باشد. عمر مفید آن بالای ۱۰۰ سال و جزء گروه دیر گل است که از همان سال اول شروع به باردهی می کند.
  • خرید نهال گردو اسرائیلی: این نوع که متعلق به اسرائیل است یکی از انواع پربازده و جزء انواع دیرگل بوده که پس از سال دوم شروع به باردهی می کند و در هر شاخه حدود 25 گردو رشد می کنند. و تا حدود 80 سال به باردهی ادامه می دهد.
  • خرید نهال گردو کانادایی: این نهال برای اولین بار در کشور کانادا کاشته شد. این نهال مقاومت بالایی در تحمل سرما، آفات، خشکی و ... دارد. باردهی این نوع دو برابر سایر انواع است.
  • خرید نهال گردو تو سرخ: این نهال یک نوع خاص از نهال های گردو است که مغز آن به رنگ قرمز مایل به صورتی است. این نهال نیز جزء دیرگل ها بوده و از سال اول باردهی را شروع می کند.
  • خرید نهال گردو دماوندی: یکی از انواع نهال که اصالت ایرانی دارد نهال گردوی دماوندی است. جزء نهال های زود گل است و پس از سال هفتم شروع به باردهی می کند و تا 30 سال این باردهی ادامه خواهد داشت.
  • خرید نهال گردو شیلی: این نهال جزء نهال ها پربازده و دیرگل است. عمر این نوع 80 سال بوده و از سال اول شروع به باردهی می کند.
  • خرید نهال گردو فرنت: یکی از انواع محبوب نهال است که گرده افشانی بالایی داشته و جزء دیرگل ها هست و بعد از دو سال شروع به باردهی می کند.

نهال گردو نژاد های مختلفی دارد که در سایر مقالات در مورد هر یک از نژاد به صورت کامل صحبت خواهیم کرد.

نژاد مناسب هر منطقه

بنا به منطقه ای که در آن قرار دارید بهتر است نسبت به شرایط همان جا نژاد مناسب گردو را انتخاب نمایید. در ادامه به شما می گوییم که بسته به نوع آب و هوای منطقه تان کدام نوع نهال برای باغ شما مناسب تر است.

خرید نهال گردو2
خرید نهال گردو در مناطق سرد و کوهستانی

در مناطق کوهستانی، فصل های تابستان دمای هوای حدود 20 و در زمستان دمای پایین تر از 3 درجه سانتی گراد است. و دمای شب و روز در این مناطق اختلاف زیادی دارند. برای جلوگیری از سرمازدگی نهال گردو در این مناطق بهتر است نهال های دیرگل و نهال هایی که تحمل دمای 20- تا 35+ درجه سانتی گراد را دارند، تهیه کنید. 

برخی از این نژاد ها عبارتند از:

  • نهال گردو چندلر
  • نهال گردو فرنور
  • نهال گردو اسرائیلی
  • نهل گردو کانادایی

و انواع دیگر.

خرید نهال گردو در مناطق گرمسیر

در مناطق گرمسیر، باید نهالی انتخاب شود که بتواند در برابر گرما مقاومت کرده و نسوزند و دمای بین 10- تا 40+ درجه سانتی گراد را تحمل کنند. بهترین نهال مناسب با این مناطق عبارتند از:

  • نهال گردو پکان
  • نهال گردو تو سرخ
  • نهال گردو ژنوتیپ گرمسیری
  • نهال گردو شیلی

و ...

خرید نهال گردو3
نهالستان آتاش نهال

نهالستان آتاش نهال یکی از نهالستان های معتبر تر دارای مجوز است که در شهر میاندوآب در استان آذربایجان غربی واقع شده است. این نهالستان سابقه چندین ساله در رشد و تکثیر انواع نهال ها دارد و اقدام به راه اندازی سایت نموده تا شما عزیزان به راحتی بتوانید تنها با یک گوشی از طریق گوگل وارد سایت آتاش نهال شده و نهال مورد نظر را خریداری نمایید.

سخن آخر

در آخر پس از مطالعه این مقاله و آشنایی با خرید نهال گردو و انواع نهال گردو می توانید نهال متناسب با شرایط خودتان را تهیه نمایید. اگر قصد خرید نهال گردو از نهالستان آتاش نهال دارید ولی امکان خرید نهال گردو به صورت حضوری برایتان مقدور نیست، می توانید از طریق این سایت آتاش نهال، نهال مورد نظر خود را سفارش دهید تا در اسرع وقت برایتان ارسال گردد. کارشناسان آتاش نهال آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص خرید نهال گردو و همچنین ثبت سفارش برای شما مشتری گرامی هستند. برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.
 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.